Sunday, July 3, 2011

kiamat

malam tadi aku mimpi dunia kiamat.
macam perang pun ada.
tapi aku yakin masa tu kiamat.
takut ya rabbi..

tah macam mana umah aku kt atas.
bila masa tah aku ada umah kondo.
sedara mara ramai datang menumpang.
mama abah tak datang.

aku panik.
aku redah segala kemusnahan, letupan nak cari mama abah.
sambil nangis-nangis.

masa tu aku pikir,
biar lah kalau aku mati pun, dalam pelukan mereka.

suami, jauh.
tak tahu kat mana. mungkin tempat lain.
tapi aku anggap dia selamat masa tu.

kalau betul kiamat,
kat mana kedudukan iman aku masa tu?

kalau betul kiamat,
jauh di sini kah aku?
jauh dari suami dan keluarga.

kalau betul kiamat,
serius aku sangat takut.
sebab aku belum bersedia.
aku belum layak digelar umat Muhammad, hamba Allah.

astaghfirullah~