Wednesday, August 18, 2010

wishlist

sudah lama rasa mahu tulis. tapi difikirkan semula, baik simpan sahaja untuk diri sendiri. di sini, walaupun kadang-kadang bukan berniat mahu berkongsi dengan umum, tapi telah menjadi hukum asal untuk tayangan umum. aku biarkan saja. tanpa ubah apa-apa. berani cakap, berani tanggung. ini wishlist aku. untuk diri aku. diletakkan di sini, supaya menjadi rujukan aku. dan motivasi aku. aku baca dalam satu buku, dengan menulis apa yg kita mahu, akan mencetuskan cas-cas dalam badan dan otak kita, dan menjana ke arah situ.

1. aku mahu mama dan abah sihat, happy, panjang umur, dimurahkan rezeki, tenang ,selalu dalam keredhaan Allah & segala yang terbaik untuk mereka. mereka cinta hati jiwa dan raga aku.

2. aku mahu mak dan abah, mama dan baba, mama dan ayah sentiasa sihat, happy, dipermudahkan urusan dan juga segala yang terbaik untuk mereka. kerana pengorbanan mak & abah, aku menjadi manusia bertuah itu. kerana mama & baba, mama & ayah, aku yang bukan siapa-siapa menjadi sebahagian daripada segalanya.

3. aku mahu urusan pernikahan dan perkahwinan aku dipermudahkan segalanya dan yang terbaik untuk setiap yang ada, terutamanya mama.

4. aku mahu suami yang baik, yang menenangkan, yang aku kagumi, yang selalui kagumi aku, yang mencintai aku sepenuh hati, yang menggembirakan, yang mampu membimbing aku dan anak-anak, yang sentiasa mencari masa untuk aku & anak-anak, yang rajin membantu aku, yang gagah di mata aku, yang pemurah, yang menghormati aku & keluarga aku, yang menyayangi aku & keluarga aku, yang segala-galanya untuk aku.

5. aku mahu memilikki sebuah rumah landed yang selesa untuk aku dan keluarga.

6. aku mahu pergi mengerjakan umrah dan pergi menunaikan haji. aku rindu sangat kaabah.

7. aku mahu selalu dekat suami, anak-anak (soon), keluarga dan kawan-kawan.

8. aku mahu pandai masak.

9. aku mahu barang-barang rumah yang baik & cantik.

10. aku mahu banyak duit.

11. aku mahu banyak masa dengan keluarga & kawan-kawan.

12. aku mahu tempat kerja, kawan-kawan sekerja & anak-anak murid yang menyenangkan dan membahagiakan.

13. aku mahu sambung Master.

14. aku mahu kejiranan yang baik.

15. aku mahu selalu ada masa untuk diri aku & Allah.

16. aku mahu segala urusan kerja aku berjalan dengan baik dan selesai dengan bermakna.

17. aku mahu keluarga mentua & ipar yang senang bersama aku dan dapat menerima aku.

18. aku mahu anak-anak yang bijak, comel, taat kepada ibu bapa & perintah Allah, sentiasa gembira & sihat.

19. aku mahu aku & kawan-kawan aku cepat bertemu jodoh masing-masing dan selalu happy dan selalu ada untuk masing-masing.

20. aku mahu melancong.

21. aku mahu keluarga besar ku sentiasa berbaik, berkasih sayang, tanpa ada isu negatif dan sepakat.

22. aku mahu hubungan bersama kawan-kawan baik-baik saja dan kekal persahabatan sampai akhirat.

4 comments:

fiza said...

uuu~ byk nyer wish list...tp sy kagum arr ngan kak nasrah...sbb wish list akak melibatkan semua org....bukan tuk diri akak jer... :)

ayumi said...

suka wish list no 19 tu..hehehe

~nasrah~ said...

fiza: hmm..xyah kagum. suma utk akak je. coz these ppl will give big affect to my life.

arfah: hahaha..aminn..semoga cpt2 ya.

fiza said...

sy kagum sbb no 19 tu...kah kah kah...