Sunday, August 22, 2010

tak habis

nak menulis tak berkisah. nak meluah tak terkata.
banyak hati yang aku jaga. terutama hati aku punya.
kan bagus aku jenis belasah saja.
persetankan setiap hati yang berbicara.

aku bukan penglipur lara.
jauh sekali pemuisi jiwa.
walaupun kadang-kadang tak sengaja.
aku terlalu biasa. typical.
tiada langsung yang istimewa.
tapi aku selalu percaya, aku paling lucky dalam dunia.
terlalu percaya.
rentetan hidup aku buktinya.

aku jauh.
motivasi aku hanya anak-anak.
jasad dan jiwa terasing.
jiwa nun di sana. mahu cerita banyak pun tak guna.
jangan sesiapa kata aku lemau, kalau kau tak pernah kenal aku siapa.
cuma kadang-kadang mengada mahu bermanja.

cara aku masih sama.
entah mengapa, aku masih memandang dari sudut berbeza.
kalau masa dicucuk syaitan durjana, habislah aku jahatkan segalanya.
kalau masa malaikat berjaya meniup mesra,
tersemat di hati insaflah diri.
cerita pendek, boleh dipanjangkan.
cuma kenalah kena pada cara dan olahannya.

dia yang pasti tak seagung mana.
tapi kau ingat senang dia nak tarik aku bangun semula.
dan percaya pada cinta ini semua.
dia paling hebat pernah aku jumpa.
tak perlu berdekad lamanya. cukup hanya beberapa ketika.
dia kenal aku seadanya, kasih aku sedalamnya,
bersama aku selamanya.

No comments: