Monday, June 7, 2010

kisah pintu

alkisah suatu hari bercerita dengan mama tentang topik hangat masa usia sekarang..kawin!
tah macam mana terbukak cerita pasal ni.

dan tiba-tiba mama kata,"jangan kawin cepat2 sangat..mama nak tukaq pintu bilik dulu".

ni pintu bilik lama.

aku yang tercengang dan terkedu dan terblur kat situ lalu merespon,
"haahhh?? apa kaitan?? nak tukaq pintu besi ka??"
(dalam hati, takkan nak tukaq pintu kalis bunyik kot mak aku ni..biar betul..hahahaha. )

mama : dak aih..pintu kayu laa...yang cantik sikit..orang ramai nak mai tengok. malu la pintu buruk.

aku : ok ma..pasni kalau orang tanya bila nak kawin..cheq jawab tunggu mama tukaq pintu bilik.. (dalam hati, laaa..26tahun dah aku bagi masa, tamau nak tukaq..)

...dan lepas tu kalau orang tanya, bila nak kawin, aku jawab tunggu mama tukaq pintu bilik. kalau rajin aku explen..tapi selalu aku biar je orang tu terkebil2..dan aku blah..sambil gelak2.

since then jugak..orang dah tuka soalan. mak ko dah tukar pintu bilik blom? hahaha..

alkisah, baru-baru ni mama call dari kedah ke kulai.."isnin ni orang mai tukaq pintu bilik.."
yaahuuuu...dah bleh kawin. hahaha..

ni pintu bilik baru..kalis bunyikah? gua tatau..blom test. haha..

alkisah jugak lagi..berikutan peristiwa itu..err..(sebenarnya terbali), maka terjadi lah kejadian seperti gambar di bawah ini.

jari kena ikat, hati kena tambat. (waah..ayat..)

beberapa hari sebelum tu, walaupun tiada kaitan dengan pintu terjadi peristiwa ini.


8 comments:

Yanti Padli said...

congrats Nasrah!!

ayumi said...

hahah..lawak la mak hg..
so ni bila2 leh kawen la..hhehe..
nasrah!!!!!!!!!hg dah tunang!!!aku nk jerit gak kt cni,,wlpn dah sangka,,tak sangka gak..hahah
tahniah lg skali!!:)

bulanbintang said...

erm.. pintu oh pintu..
skang bru aku paham..

so pasni leh la kasi nama anak mohd albab rusydi..

mengabadikan kesah pintu..

macam2 lah ko ni nas..

anyway congratz cikgu..

p/s : aku rse pintu tu kalis bunyi :P

FATENEDAN said...

awat aku ghasa ang nya dagu dah ada lapan lapis?

ahahhahaha..

tp aku suka ayat ang 'tangan kena ikat hati kena tambat'

cewaaahhh!!

s.u.e.r.i.e said...

pasni kalau kawen, mak ko tukar bumbung rumah plak.. so aku dah time tu ko dah nak kawen. haha ;p

~nasrah~ said...

yan: thank you =)

arfah : haha..hang xtau eh ceta ni?

bulanbintang: thanks..mana ko tau?ko engineer pintu eh..hehe

faten: sadap u! hahaha..ade gak org realise..perut pun buncit..issh..haha

surieram: bukan weih..mak aku dok suh abah aku tuka syiling umah..

maz said...

wahhh...sy sgt suka kisah pintu ini..mungkin juge pintu bilik aku sudah ditempah baru oleh ibuku,tetapi...aku rasa, mungkin kayu yang amat berkualiti tinggi dan mengambil masa beberapa tahun untuk diproses menjadi pintu...ko rs gitu tak?

nasrah said...

ye..aku rasa kayu tu jenis tebal dn berat..kena ukir bg cantik lg. dan kalis bunyi..haha