Thursday, May 20, 2010

cash

Allah dah janji setiap perbuatan kita akan diberi balasan yang adil. yang kita sedar atau tidak. sebab tu kena selalu buat baik, pikir baik, niat baik, cakap baik setiap detik. sebab tu juga kena selalu minta ampun setiap yang berlaku dalam sedar atau tidak. kadang-kadang kita bergurau senda, entah mana salah, ada yang terasa. kadang-kadang kita tersepak botol, ada yang terlanggar, mati tergolek. kadang-kadang kita mahu menjaga, ada pula yang terhina. susah..susah.. memang susah. peluang selalu ada..mohon lah doa. Allah sentiasa dengar. tak ada satu pun yang terlepas. dijawabNya dengan caraNya tersendiri.

Allah itu terlalu adil. tiada yang terlepas pandanganNya.

kadang2 sampai aku takut. takut buat jahat. takut orang buat jahat kat aku. sudah terlalu banyak aku saksikan balasan 'cash' Allah. takut. dulu2 aku selalu cakap bergurau..'aku ni berdaulat..' hehe..perasan. tp kdg2 jadi takut lak..bila org betul2 'terbalas'. aku sendiri pun selalu kena 'bayaran cash'.. huhu.

kalau umur panjang, banyak lagi, jauh lagi, panjang lagi langkah di hadapan. hidup terlalu indah untuk diganggu rasa-rasa kurang senang terhadap perkara-perkara minor itu. aku mahu lepaskan dan bebaskan rasa tak best itu. bukan senang. tapi boleh buat. aku akan usaha. aku dah lalui lorong yang gelap dan sempit tu, sakit yang hanya Allah yang mengetahui..tapi masa tu aku yakin di hujung tu ada cahaya. aku rasa aku dah nampak cahaya tu. itu arah tujuan aku. yang datang mengganggu, hanya bunyi-bunyi bising yang tak mengancam aku langsung.

terima kasih kerana sakit yang tersangat itu. kerana itu, hari ini aku kuat.

langkah baru.....bermula.

=)

p.s: chenta, jom teman jalan sama-sama!

3 comments:

chenta said...

jum...jln together2..eheheh...nak gi mana?

FATENEDAN said...

alololololo comel..

tombok dedua ni kang..

~nasrah~ said...

hihihihi.. *blushing*