Tuesday, February 16, 2010

teacher thingy V

Alkisah suatu pagi, ada ceramah maal hijrah di sekolah. dah habih ustaz ni bercerita, maka ada kuiz. sapa bleh jawab dapat hadiah. soalan-soalan diberi mengikut tahap. dari pra-sekolah sampai tahun 6. maka seronok lah kanak-kanak riang ini cuba untuk menjawab.

sampai ke soalan untuk pra-sekolah, ustaz pun tanya, apakah nama ibu nabi muhammad? maka ada lah beberapa orang angkat tangan. kalau mengikut pandangan cikgu-cikgu ni, musykil je tahu ke jawapan bdk2 kecik ni. pastu ada la sorang si comel pompuan yang dipilih. cikgu kelasnya pun bawak lah budak ni ke depan. on the way tu, si cikgu tanya tahu tak, dia blur. pastu cikgu tu pun bisik jawapan, siti aminah.

pastu sampai kt depan ustaz tanya, pakai mic, nama sapa. dia jawab siti aminah. pastu ustaz tu tanya balik, nama awak ni sape..dia pun jawablah nama dia. apetah..tak ingat. pastu ustaz tu tanya, ok, jawapan tadi apa. dia dah blur. dia jawab nama dia balik. ustaz tu ulang soalan disertakan hint skali. siti apa..tadi jawab siti apa. dengan yakinnya budak ni jawab, "SITI NURHALIZA!" hehehehe...aku dh tergelak2 dah masa ni.

pastu ustaz tu betulkan..tadi jawab apa, siti aminah kan..? si kecik ni siap jawab balik.."buuukaann, siti nurhaliza.." hahaha..pastu ustaz tu bagi hadiah, suh duduk. hehehe.. sabo je lah.

2 comments:

syigha said...

hahahahah she's so adorableeeeeeeee~~~~~~~

~nasrah~ said...

hahaha..kan kan..