Friday, January 15, 2010

adapting

alor setar.
terkedu. doa byk2 untuk redha.
ini kan amanah. aku pujuk.
aku yang pilih jalan ini. tiada siapa-siapa pun yang paksa atau yang halang.
aku kena terus langkah. tak ada pilihan yang lebih baik.
Allah dah tetapkan ini yang terbaik.
mama~ mama risau. mama sedih.
abah rilek. abah kata tak banyak komen, dia tau aku boleh hidup kat mana-mana.

kulai.
bila abah nangis peluk aku masa nak balik, luluh jiwa aku.
bila abah cakap dia sayang sangat2 kat aku, mau saja ikut balik ke kedah.
bila peluk cium mama, mama diam, air mata meleleh.
aku..aku cakap, jangan lah nangis. aku tahan. aku perlu kuat.
aku tak mau mama abah risau.
masuk kereta. pegang stereng. macam hujan lebat aku nangis.
sedih. rindu. Allah saja yang tahu.

jauh.
itu aku rasa sampai hari ini.
home is where the heart is.
seriously i am not home.
setiap masa aku rindu mama, rindu abah, family, kawan-kawan.

doa aku semakin teguh, pohon sejahtera untuk mereka.
kerana aku tahu, aku tidak ada di sisi.
hanya ini yang paling baik termampu aku lakukan.
mungkin ini hikmah terbaikNya.
hati aku lebih kuat terikat dengan hati mereka.

Ya Allah, permudahkanlah segala urusan ku.

2 comments:

MiszJamal said...

early days will be tough and rough...but u will be allright my dear.. InsyaAllah...

~nasrah~ said...

thanks jamal..