Thursday, January 28, 2010

tepu

sudah tak ada rasa sayu
sudah tak ada rasa api
sudah tak ada rasa hancur
sudah tak ada rasa apa-apa

oh centa masih setia ada, itu pasti

bila usaha junjung melangit
diletakkan hanya di hujung-hujung kaki
bila hati ditambat tidak terdorong nafsu yang mahu semua
dihenyak dengan senarai berjela
bila perut berikat demi gandaan pahala kemudiannya
dihidang dengan kemahuan segala

tepu.

Monday, January 25, 2010

Something Better For You

When something happens to you - Good or Bad;
Consider what it means.

There's a purpose to life's events.
to teach you how to laugh more or not to cry too hard.

When you feel down because you didn't get what you want,
just sit tight and be happy.
God has thought of something better to give you.


source: www.pravsworld.com

Thursday, January 21, 2010

counting...

i am
counting how many works are done
counting how MUCH works are coming
counting the days left for the school holidays
counting how much money left to survive
counting how much much more money are needed
counting for the big pay day
counting on you..haha..ada kaitan kah?

Monday, January 18, 2010

demi kamu happy

rasa lama gila ok
padahal baru beberapa detik
tatau sampai bila
sakit. pedih. adeh.
kamu tak peduli pun. kalau tak dah cari.
kamu tak rasa pun. kalau tak, tak suruh.

happy?
ini demi kamu.

Life is an Echo

What you sent out - comes back.
What you sow - you reap.
What you give - you get.
What you see in others - exists in you.

Remember, Life is an Echo.
It always gets back to you.

source: http://www.pravsworld.com

dia

aku harap dia magic tu
magic yang terus kekal dalam redhaNya
kadang-kadang sakit hati
kadang-kadang rasa nak jerit geram gila
kadang-kadang menyampah

lain yang diharap, lain lafaznya
hampeh gila rasa
sakit jiwa raga aku ni haa

tapi dia selalu ada
jauh dekat, baik buruk
ada kalanya, angin lintang lalu
dia tak halang, jadi tak lah terbalik
tapi dia mengiring, jadi teguh lah
hebat kan

memang aku mengada-ngada
ada aku kacau kau
aku kacau dia saja
sebab dia paham apa aku nak
walaupun aku tau
kadang-kadang dia pun menyampah
tapi tak apa kan? hehe..

memang ada ketika keraguan itu ada
aku pegang pada kuasa yang Satu
jadi aku tanya Dia
semoga terus dapat petunjukNya
aku redha

Friday, January 15, 2010

adapting

alor setar.
terkedu. doa byk2 untuk redha.
ini kan amanah. aku pujuk.
aku yang pilih jalan ini. tiada siapa-siapa pun yang paksa atau yang halang.
aku kena terus langkah. tak ada pilihan yang lebih baik.
Allah dah tetapkan ini yang terbaik.
mama~ mama risau. mama sedih.
abah rilek. abah kata tak banyak komen, dia tau aku boleh hidup kat mana-mana.

kulai.
bila abah nangis peluk aku masa nak balik, luluh jiwa aku.
bila abah cakap dia sayang sangat2 kat aku, mau saja ikut balik ke kedah.
bila peluk cium mama, mama diam, air mata meleleh.
aku..aku cakap, jangan lah nangis. aku tahan. aku perlu kuat.
aku tak mau mama abah risau.
masuk kereta. pegang stereng. macam hujan lebat aku nangis.
sedih. rindu. Allah saja yang tahu.

jauh.
itu aku rasa sampai hari ini.
home is where the heart is.
seriously i am not home.
setiap masa aku rindu mama, rindu abah, family, kawan-kawan.

doa aku semakin teguh, pohon sejahtera untuk mereka.
kerana aku tahu, aku tidak ada di sisi.
hanya ini yang paling baik termampu aku lakukan.
mungkin ini hikmah terbaikNya.
hati aku lebih kuat terikat dengan hati mereka.

Ya Allah, permudahkanlah segala urusan ku.

Thursday, January 7, 2010

stuck

i'm stuck in the middle of nowhere
thinking of everything but nothing
i have no time but too much time

i have the unfinished business.