Tuesday, December 8, 2009

going up

kalau diberi peluang semua orang nak dok kat 'atas'.
tapi macam mana nak naik?
ada yang diangkat naik.
ada yang susah payah panjat naik.
ada yang lompat naik.

panjat naik pon banyak cara plak.
ada yang pakai tangga.
ada yang pakai lift.
ada yang pijak kepala orang lain.
janji dia lebih atas daripada orang lain.

itu cara keji la.
lagi keji kalo dia jatuhkan dulu orang tu.
tapi ramai yang guna pakai.

lead.
a good leader dun ask for respect, but gain it.
apa yang hebat sangat bila kamu jadi ketua
sehingga perlu hanya tunggu untuk diberitahukan segalanya??

kalau dah yang bawah tak bagitau kat atas,
yang atas turun lah tanya. jatuhkah ego n kewibawaan? tak kan.

mana ada dosa kalau yang atas yang bertanya kepada yang lebih bawah.
itu kan tugas ketua. ambil berat. ambil tahu.

yang dinamakan ketua itu,
biasanya lebih tinggi ilmunya, lebih banyak pengalamannya.
jangan lah pulak bertindak seperti bodoh sombong.

tolong ya Allah, jangan biarkan aku terhanyut ke situ.
heh..

No comments: