Tuesday, October 27, 2009

Blue - Best In Me

From the moment I met you I just knew you'd be mine
You touched my hand
And I knew that this was gonna be our time
I don't ever wanna lose this feeling
I don't wanna spend a moment apart


'Cos you bring out the best in me, like no-one else can do
That's why I'm by your side, and that's why I love you

Every day that I'm here with you
I know that it feels right
And I've just got to be near you every day and every night
And you know that we belong together
It just had to be you and me

'Cos you bring out the best in me, like no-one else can do
That's why I'm by your side, and that's why I love you

And you know that we belong together, It just had to be you and me

'Cos you bring out the best in me, like no-one else can do
That's why I'm by your side
'Cos you bring out the best in me, like no-one else can do
That's why I'm by your side, and that's why I love you
'Cos you bring out the best in me, like no-one else can do
That's why I'm by your side, and that's why I love you


p.s:
thanks to my dear for this song. =)
it's been a while since the last time i listen to it.

Tuesday, October 20, 2009

teka-teki

ini tangan. (gumok tak?hihi..)
teka sapa punya..

muka tak boleh tunjuk.
bahaya.
nanti orang lari..eh..curik..hihi..
memang saya kedekut. so what..?
hahaha..

Monday, October 19, 2009

m.al.a.s

mau update. tapi malas.
nanti korang cakap x paham.
haha..alasan..mcm aku peduli.
yg pasti aku mmg malas.

Wednesday, October 14, 2009

kepada orang2 kuat

orang2 yang kuat hatinya

mereka
ada satu bahagian penting dalam hati
telah dipulangkan kepada pemiliknya
terlohong lopong
robek
tapi mereka tetap kuat

hebat
rasa kagum dalam diri aku
belum tentu aku mampu kuat seperti itu
nak tarik, nak tahan
pun belum tentu mampu
entah apa guna aku ada

dari hati yang dalam
aku sungguh2 berdoa
semoga kamu terus kuat
semoga perjalanan seterusnya lebih mudah dan bahagia
semoga kita tetap ada
jadi kawan sampai bila-bila

bertuah aku jumpa mereka
terima kasih Allah.

~~ maz yang cantik, faten, dewi, dodie & ija ~~

Wednesday, October 7, 2009

kita

kehadapan kamu yang di sana

tidaklah aku mahu menuduh segala macam fitnah yang berkemungkinan. kamu juga serumpun bangsa dengan aku. mungkin ini hanyalah ujian daripadaNya. beramai-ramai diambil olehNya. mungkinkah ada dalam fikiran kamu, Allah mahu kamu memandang semua ini dari sudut berbeza? bersyukur yang kamu masih bernyawa. lemahnya kita sebagai manusia. dalam satu hentakan kita terus tiada apa-apa. cukuplah kamu berbangga dengan segala harta dan ego di dunia ini. boleh saja kalau Dia mahu terus pegangkan bangunan-bangunan untuk terus kekal teguh di situ. itu kan kuasaNya. mudah sangat bagiNya. boleh saja Dia menghentak lagi 10 tahun supaya sekarang kamu mampu bersenang-senangan lagi. kita hanya sekelumit hamba, lemah lagi hina kalau dibanding denganNya.

kita masih terus ada. sudah sekian lama. sejak dibentukkan bumi ini lagi. kita saudara. bagus semangat juang budaya bangsa kamu itu. tepuk tangan dari satu dunia. tapi apa guna? teruskanlah bersemangat. tapi bukan angkat senjata dan angkat kepala besar itu. angkatkanlah segala macam alat mencari dan membina semula tempat kamu itu. angkatkanlah semangat mereka yang jatuh itu semula. angkatkanlah tangan kamu itu untuk berdoa kepadaNya demi kita. lebih bermakna dan berharga. masuk syurgakah dan tenangkah hati kamu dengan perjuangan bendera kamu itu?

bukan kami takut dan lemah sebab terus berdiam. sedangkan seorang hamba Allah pun yang sudah arwah itu pun mampu menggegarkan satu pulau. malas lah nak cakap kan kalau yang lain-lain bangkit beramai-ramai. memang kami perlu kamu. demi ekonomi bersama. tidak dapat dinafikan. teramat ramai kamu di sini. mungkin ramai yang ditindas, tapi kan terlalu ramai lagi yang hidup mewah dan bahagia di sini. fikirlah pakai iman.


kehadapan kamu di sini

syaitan banyak cucuk-cucuk kepala kita sekarang. jangan sampai terpedaya ok. tak apalah kalau ada bunyi-bunyi suara sumbang dari sana. kita jangan lah jadi macam mereka. Allah dah bagi banyak dah kat kita. kita jangan lah riak dan bangga sangat. mentang-mentang kita ok saja. itu kan adik, kakak dan abang kita juga. biarlah terpisah dengan secoet selat itu, tapi kita kongsi macam-macam. biarlah dia nak cakap apa pun. nanti sejuk lah tu. kan orang tengah sedih dan marah memang suka cakap bukan-bukan. biar orang buat jahat kat kita. kita jangan jadi macam mereka itu.

rezeki kita ini pun sedekah Dia pada kita. mungkin mereka punya, cuma diturunkan melalui kita. kita bagi lah balik kat pada yang haknya. ini masa mereka. masa kita tidak lah kita tahu bila dan macam mana pula. harap-harap tidaklah teruk. kalau pun bukan mereka yang tolong, mungkin ada Allah hantar yang lain tolong, mungkin lagi hebat dari apa kita sudah buat hari ini. kita buat baik pada orang jangan berkira. nanti Allah pun tak berkira pada kita. tengok muka di sekeliling kita; muka mama, muka abah, muka adik-adik, kakak, abang, suami, isteri tersayang, anak-anak yang comel terlompat riang depan kita, sahabat-sahabat yang selalu buat kita gelak tawa. mahu mereka selamat dan bahagia? kalau itu kita rasa. itu juga rasa mereka.

jangan terlalu cepat melatah. kita kan serumpun bangsa. kita makan nasi dan lauk rendang sama saja. cara masak lebih kurang saja. memang ada cacat cela sana sini. tapi kan ramai lagi yang cakap terima kasih. dalam hati mungkin beribu dia berdoa baik untuk kita. tidak perlulah kot diluahkan di depan kamera. dari hati itu kan lagi baik. kita juga sama. tolong lah dari hati. apa kamu dapat kalau terus sakit hati dan berdendam? ada rasa puas hati ka? ada rasa tenang diri? tidak mungkin ada. padamlah segala serkam dan api yang cuba membara. siramkanlah dengan bahagia. bantulah dari hati. rezeki kita ini pun Allah yang bagi, jom lah kongsi-kongsi. kalau tak mampu dengan harta, tolong lah doa.

kamu di sana atau di sini..
ini kita. bukan kamu atau kami.

kita.

=)

Justify Full

t.e.r.i.m.a k.a.s.i.h

terima kasih..

kerana dalam ribuan yang terkorban di padang sana
adik aku masih selamat dan boleh buat lawak di rumah

kerana dalam seribu kemungkinan yang lebih teruk
abang aku hanya hilang sikit saja jari kakinya
dan otaknya masih cacat macam dulu (hehe..)

kerana dalam keseorangan aku membesar
aku punyai sangat ramai sahabat yang masih sanggup bersamaku
walaupun macam mana keji dan setannya aku

kerana dalam tahunan menempuh perjuangan
adik aku kini segak bergaya dengan aset terbaru, keretanya

kerana aku ada seluruh keluarga
walaupun bicara sesedap rasa, hati tetap mulia, mereka terus setia ada

kerana aku ada dia
yang mahu teman aku smpai aku tua

kerana aku ada mereka
yang banyak tolong aku bangun dan terus berjalan semula
yang tak pernah berkira apa yang ada

kerana aku gembira aku melihat mereka gembira
mereka; keluarga dan kawan-kawan

kerana aku masih ada kekuatan
untuk terus sujud dan bersyukur padaMu

terima kasih.

Monday, October 5, 2009

hey ladies - rossa

Sudah kubilang jangan terlalu yakin
Mulut lelaki banyak juga tak jujur
Bila sakit hati wanita bisanya nangis

Sudah ku bilang jangan terlalu cinta
Kalau patah hati siapa mau nolong
Seperti langit dan matahari tak bersatu lagi

Hey ladies jangan mau di bilang lemah
Kita juga bisa menipu dan menduakan
Bila wanita sudah beraksi dunia hancur

Hey ladies sekarang cinta pakai otak
Jangan mau rugi hati dan juga rugi waktu
Bila dia merayumu ingat semuanya bohong

Memanglah tak semua lelaki busuk
Namun ladies tetaplah harus waspada
Semogalah kita semua akhirnya
Mendapatkan cinta yang tulus

Sudah kubilang jangan terlalu yakin
Mulut lelaki banyak juga tak jujur
Bila sakit hati wanita bisanya nangis


*terngiang2 suara bangchik nyanyi lagu ni. xsedap!

dedicated to all my gurlfrens out there.

dear: no offense k..hehe..

roses are red?

Any body can love a rose,

but it takes a great deal to love a leaf.

Dont love some one who is beautiful,

but love the one who can make u r life beautiful.

*curik dari status fb rizqan.

Weblog Popular 1Malaysia

Denaihati ingin mencari Weblog Popular 1Malaysia dalam jutaan weblog di Malaysia. Hadiah yang ditawarkan adalah lumayan!

Kontes hebat ini disponsor oleh sponsor2 yang hebat juga:
SAUDACARE, ANISHA ONLINE MALL dan One Malaysia Blogshops (Directory Blogshop Malaysia)

Pilih satu blog yang paling ANDA sukai dan tuliskan apa bestnya weblog tersebut.
Saya suka http://puisitepijalan.blogspot.com/ kerana gaya penulisan beliau yang sangat unik dan menarik.

saya tahu contest Weblog Popular 1Malaysia dari blog ...
Saya tahu contest Weblog Popular 1Malaysia dari blog Precious

Jom join Weblog Popular 1Malaysia Tweet N Win.

Contest ini tamat jam 12.00 am pada 30/9/2009.

PTPTN Blacklist Link

yeaayy!! boleh p jalan2 makan angin kt luar negara.
hahaha..
ada hati tu..tapi la tau kan dpt hadiah mana2 ka..

nah! sila check nama korang kt sini.

http://http://eform.ptptn.gov.my:8080/blacklist/login.cfm

Thursday, October 1, 2009

if

If u r alone, I'll b ur shadow.
If u want to cry, I'll be ur shoulder.
If u want a hug, I'll be ur pillow.
If u need to be happy, I'll be ur smile.
But anytime u need a friend, I'll just be me.

*this is so sweet & touched. thanks pae. =)