Sunday, September 13, 2009

permaidani itu

di situ aku berdiri
di situ aku sujud
di situ aku bersimpuh
tunduk mengadap
tekun menghafal
cuba memahami
dalam mengenangi

suatu ketika
dalam kepayahan
dalam celahan ruangan yang sedikit
aku mencuri tenaga yang sisa untuk Dia

di suatu ketika itu juga
dalam kekalutan hari-hari yang berbeza normanya
aku pinta yang ku yakini lebih baik untuk ku bersamaNya
hati yang hilang gundahnya,
lebih kuat hadapi dugaanNya,
terisi ruang kosongnya.
cerita hari yang lebih biasa, lebih sumber ibadahnya.

aku sudah punya malam yang tenang untuk Dia
aku punya hari yang lebih baik daripada yang ku pinta
aku ada tenang itu, kuat itu.

aku punya terlalu banyak sebab untuk aku berterima kasih.

namun terlalu sedikit pula, aku tadah di atas permaidani ini.
doa;
mohon rayu pertolongan.
sujud syukur ketenangan.

No comments: