Thursday, July 23, 2009

assalamualaikum

selamat sejahtera ke atas kamu..

sejauh mana salam tu bermakna kepada kita yg mengucapkannya?
ramai yg prefer say hi or hello..morning etc etc.
mungkin lg mesra atau cool.
kalau bg salam tu kan macam alim2 gitu..
kan kan..hehe

salam tu kan doa..
ikhlas kah kita mendoakan seseorang tu ketika itu.
aku pandang tinggi terhadap satu salam itu.
bukan senang org nk mendoakan kesejahteraan kita.
ya kan?

apa kata..
kita ubah persepsi terhadap salam tu.
ketika melafazkannya..
ketika menjawabnya..
doa.

assalamualaikum cikgu!!
aku akan bersungguh menjawab balik salam tu..walopon 80 juta kali sehari.
sebab dulu2 aku tension betul kalo aku bg salam,
cikgu2 jwb dalam hati je ni..(kalau betul dia jwb la)
tapi..murid2 kesayangan aku ni..bleh plak ada yg hai hai..yo yo je ngn aku..
hampeh betul..hehe.
tapi sekurang2nya diorg tegur gak kan.

rethink.redo.

2 comments:

MiszJamal said...

Umah aku bersebelahan ngan guru non-muslim. Pastu kalau budak2 ni datang, even nak jumpa cikgu nonmuslim tu pun, mesti diorang bagi salam jugak. dah banyak kali ingatkan pun, masih jugak dioranng buat.. hmmm..

~nasrah~ said...

hahahaha...budak2 wei..
takpe la..haha. atleast diorg tau nk hormat.