Tuesday, April 14, 2009

this is my story II

kehadapan Bintang Jatuh

kasih kamu yang tak pernah luntur,
sayang aku yang tak mungkin terlawan,
aku masih aku,
kamu masih kamu,
kerana itu Kita ada sampai bila-bila

di ketika
tawa tanpa bicara
nangis tanpa kata
diam tanpa suara

tak perlu dikisahkan
tak perlu dikhabarkan
tak perlu diandaikan
hanya perlu hati memahami bahasa itu

kamu
yang diikat itu hati aku
yang disimpul mati itu hati kamu


11 comments:

jamal said...

[B]intang [J]atuh... ;)

~nasrah~ said...

haha jamal.. ape sengih2..

ratu syahadah said...

nice puisi...maksud yg mendalam...hanya org yg melaluinya akan faham.namun setiap individu tu berbeza tafsiran dalam hidupnya

~nasrah~ said...

thanks ratu syahadah.
pengalaman yg buatkan tafsiran itu berbeza, rasa itu tetap hebat bagi setiap org. hehe..ya kan..

s.u.e.r.i.e said...

auw.. i can read between the line and u know wht? u should submit ur record of this for Tiga Venus nanti :)

~nasrah~ said...

thanks beb.
submit for 3 Venus?? wooh..hebat sgt tu.nway..ada lg smbung ni..lek lu.

Qis said...

"kasih kamu yang tak pernah luntur"... walopon guna clorox ka weii? hahahha...

ya, kamu masih kamu... hanya perlu hati memahami bahasa itu...

*smakin kretif kwnku sorg ni...

~nasrah~ said...

hahaha..makin wangi. pakai clorox ada pewangi. berseri2 dan putih bersih..tp tak melunturkan warna..

macam iklan plak..

abli said...

Nas,... aku xsangka ko pandai berpuisi...

Aku still ingat kisah2 tu semua, aku rasa semua org tau sayang ko kat dia tak mungkin terlawan... family dia pon tau kan?

Harap ko hepi sbb 'Kami' tu ada sampai bila2 dlm hati ko dan dia. Diikat & disimpul mati...

perrghh... ayat-ayat cinta.

~nasrah~ said...

seriously i'm touched!

ratu syahadah said...

yup...pengalaman berbeza setiap individu membuatkan segala yg pernah berlaku tu berbeza walau perkara yg berlaku tu hampir sama...cuma kesan yg mendalam ke atas seseorang yg berbeza menjadikan pengalaman dan kesan itu berbeza....