Thursday, February 19, 2009

pandangan

kata fynnjamal

kita semua performer.
penunjuk.
penayang.
kerana pameran itu suatu yang perlu.

hidup, seperti iman, ada turun naiknya.

kan aku cakap, ikhlas tu payah.
ramai yang lebih pentingkan pandangan manusia drp pandangan Allah.
cantik di mata Allah kan lebih indah.

aku selalu pegang, biar orang buat kt kita, kita jangan buat kt org.
kalo Allah tak balas kat kita, mungkin mak ayah, anak2, sedara mara, kwn2 kita dpt.
tapi Allah tu maha adil. dah kita buat baik, kita la dapat.
jangan risau. Dia lagi tau.

apa yang diagungkan sangat persembahan luarannya.
manusia ni hebat.
bukan setakat orang lain cuba ditipunya, diri sendiri pun ada.
mudah, cakap niat kerana Allah.
terus semua jadi betul.
dah kaji dalam2 niat yang paling sebenar tu?

ada pernah aku jumpa yang paling dalam itu. =)

minta jauh sangat dari hati aku
dengki.
dendam.
benci.
tak bersyukur.
marah.

aku tulis bukan untuk memberitahu.
tapi aku tak halang kalau kau nak ambil tahu.
semua atas dasar ingatan pada diri aku.

1 comment:

Mohd Bakar said...

kesan yg dalam,
kita semua manusia, (NASIA=PELUPA),
thanks babe...