Monday, February 2, 2009

episod

kalau terus dilihat pada yang kurang,
tiada apa untuk kita.
kalau terus dipandang pada yang ada,
kita mungkin hampir sempurna.

ini episod kehidupan
tanpa siaran ulangan
sakit dan hina itu nyata
bahagia dan suka itu ada
ikhlas itu rahsiaNya

sabar itu separuh,
pelengkapnya adalah syukur.

hidup ini hanya temporarily basis.
yg indah itu hanya sementara
yang gundah itu juga.

maaf dunia,
manusia berubah
aku sebahagian daripadanya.
kamu juga, dia juga, mereka juga.
tak guna terus berbangga
hati kita milikNya.

9 comments:

Anonymous said...

hi ni mimie comei.jum p cmeron :p

~nasrah~ said...

hi mimie (comei?). haha..aku rasa xleh la join hampa this time. sori..

bila nak keluar episod 2? said...

*tepuk tgn*

best. menarik...
amik kelas puisi ke.
makin lama makin power.

rangkap 1st tu sgt dahsyat.
hebat.

keep it up sis..

~nasrah~ said...

episod 2 akan keluar bila idea tercetus: thanks. kena lahir dr hati..kan?

maz said...

omg.....ko hebat dowh.....seres s**t

~nasrah~ said...

hikhikhik (gelak gerdiks) malu i..
skang rase nak lempang x? hahaha.

s.u.e.r.i.e said...

ko patut join teater ngn modee dowh.. cereal haha

s.u.e.r.i.e said...

nway dedulu mase muda-muda (skang tak brape nak muda sgt ah) aku pun rajin tulis puisi ni tp kalo aku buat puisi2 ni.. mood kne emo, baru cool. kira version fynn jamal ah.. haha perasan

~nasrah~ said...

aku muda lg aa kiranya..haha.
teater? waah..aku nk buat pe kt situ? jadi AJK RIAS??