Saturday, January 17, 2009

ini cerita mudah tentang love

love.
hari ni ada org tanya aku apa aku maksudkan bila ckp pasal love. kasih. cinta. sayang.

oh ya, ini sama sekali tiada kaitan dengan cerita selamat pagi cinta. yang aku tak paham tu. yang juga sangat meniru cerita serendipity. dan ini mungkin ada sedikit kaitan dengan cerita p.s. i love you, yang sangat membuatkan aku membazirkan air mata aku. ini tiada kaitan dengan review mana2 filem tersebut. hanya iklan semata2.

berbalik kepada persoalan love.
aku terkedu. so kawan aku rephrase balik soalan tu. apa yang aku buat kalau aku sayang kat somebody. aku jawab jawapan yang agak standard. kang aku decribe dengan penuh beriya, jadi lain plak. sebenarnya pada saat dan ketika itu, aku xtau nak jawab apa. mungkin patut aku jawab merentasi lautan api, mendaki gunung yang penuh hutan berduri, berlawan dengan naga dan raksasa bla bla bla. hakikatnya bg aku love tu ada value yang tinggi untuk dihuraikan.

dia cakap kat aku. love is just an expression of a feeling.
the way to show your love is you care and concern. so how not to? just be dun care. uih..walopon aku macam rasa tak logik sesimple itu tapi aku masih terima konsep tu. tp bg aku, we love, that's y we care. not we care, that's why we love. kan? dia cakap, dia hanya mempermudahkan konsep tu, realiti memang tak semudah itu. but it can a step of something. to love and to not love.

p.s: qistin, tolong beli hp baru cepat2 n cntct aku k.

5 comments:

Qis said...

hhahahahah... aku dah beli dah... aku pon jem ja tgk bangkai fon aku tu... perlu disemadikan dgn contact # & msg2 yg best gila since last year...

p/s: fon rosak & simkad hilang odw nak beli fon. chesss...

pecinta percintaan juga said...

tak perlu diterangkan atau dihuraikan.
kita semua mempunyai pendapat dan ideal ttg segala perkara, cinta pasti jua sama.
semua org bermadah ttg cinta.

but in truth, what we say, even what we feel about love is unimportant.
its what you do that matters. Cinta kepada yg Esa misalnya.
what ever we believe to be love for Him, would be meaningless if we do not act to show it to Him.
Subuh pun subuh gajah kengkadang.

Same with humans.
Love is: understanding, sacrifice, trust, bla bla bla.
tak guna sume tu kalau kita tipu, sangsi, sembunyi, melukakan, bla bla bla..

so, jgn berdiskusi ttg cinta.
The only way we should tell people (or Him) what love is to show it in our actions.

kecuali nak gediks la. heheh. I laf you *hugs* xoxo

~nasrah~ said...

qistin: bos hg dengki siot..haha. dia takleh terima teknologi...bangkai hp hg tu hang letak dlm bekas kaca..pastu ada label kt bawah R.I.P 1989-2008.

pencinta segala benda: ayat last skali paling takbleh blah..hahaha. tp sgtlah betui..actions speak louder than words kan.. thanks for that. xoxo <--ni ape ek? dr dulu musykil.

penyebok said...

mat salleh yg selalu pakai xoxo tu. maksud dia hugs n kisses..

s.u.e.r.i.e said...

oh nasrah *xoxo*

LOVE.. hurmm, i have millions of word to describe it, yet.. it wont be the same as urs or others definitions. LOVE itself is a very subjective 'thing' which is 'something' and unique to each of us..

p/s: err actually panjang lg nak ckp but then td dah away berjam2 b4 i could finish my lines.. damn it! ilang sume idea. its 7:15pm and am still stuck at the office. Ok toodles.. mmuah! nnt aku sambung