Monday, January 12, 2009

happy dream?

mimpi adalah kunci
untuk kita menaklukkan dunia
- laskar pelangi (nidji)

hahaha..lagu di atas tiada kaitan. saja syok2 nyanyi.

semalam..eh the night before..
(aku tatau nak sebut apa dalam melayu..cewaah..abih omputih la aku..
bkn laa..kalo org kedah sebut malam kemarin..
kalo kt kl sebut malam semalam..so aku kompius..paham!!)

kesimpulannya. aku mimpi.
dalam mimpi tu..aku tgh cari camna aku buat utk aku tak pkkan masalah2 aku.
lalu aku mengambil keputusan nak loan duit kt mama abah aku..
untuk beli kamera DSLR Canon D450.
aku bahagia. sebab aku excited ngan kamera baru tu..
so aku tak pkkan problem aku.

ni mimpi sama tapi takda kesinambungan dgn kamera tu pon.
tujuan masih sama. cari happiness.
aku jalan2..pastu jumpa satu kedai ni.
kedai ni juai kain2 yang cantik2 dan eksklusif..
ada tudung suma la. pastu aku bahagia..
sbb aku syok tgk kain2 yang cantik2 tu.
ada macam2 kaler la..kain organza ada..pastu ada baju kebaya apa tah..
tapi dlm mimpi tu kira cantik gila la.
aku dah plan nk amik yg kaler merah putih, yg purple, yang lain tgh pilih2 lagi.

aku tak paham.
senangnya nak bagi aku happy.
kamera dslr n kain.
paaddiaaa?? tak dak kemajuan langsung mimpi aku ni.
tah apa2.

adakah ini berkaitan mama abah aku akan meninggalkan aku untuk pergi melancong ke indon tidak lama lagi??
ke ada org nak hadiahkan aku kamera tu? lalala..
ke aku nak menang hot car petronas tu?? hahaha..ok, fine..xdak kaitan.

haaaiihhhhh....

3 comments:

syigha said...

ada ka camera dslr tu kat kedah weh
kata maxis broadband pun xdak? :P
ok la kain organza tu sure hang beli kat mee ca mee tu feveret kedai mak aku kat kedah

FATENEDAN said...

dik..

gula2 mau?

ahahhahahha..adei..salu ckp aku ngarot ang pon dok ngarot..dslr tu sbenanya tanda ada org nk amik gambaq kawen ang..yg kain organza tu plak tanda mo pakai masa sanding..dedua mimpi tanda ada org mo msk minang ang..wahhh..besh dak teori aku?ahahhaha..wahhh..mai kedah lg la kami..wuuuuu..

*aku syok sendiri..

~nasrah~ said...

syira: aku tak pasti kt kedah ada ka dak juai kamera tu..x sampai hati aku nk survey tny kt kedai..hikhik

faten: byk la ko pny teori kawin.. xde significant langsung. mungkin ni petunjuk utk aku bukak bisnes pakej pengantin kan..haaaa...mungkin jugaa..