Saturday, November 29, 2008

Penah jadi tak?

Beberapa kali dlm sejarah lipatan hidup aku (fuiyoo ayat..)
berlaku kejadian2 seperti berikut..

ada call masuk..heh incoming call la dlm omputihnye.
pastu aku pon angkat dgn yakinnya, "Hello, Waalaikumussalam.."
(patutnya aku bg salam kan..sengal tul)
pastu org tu pon..hello, lalu blur. mungkin dia terpinga2 apa patut dia ckp.

recently berlaku satu kejadian misteri..
aku tegur sorang kwn lama, mmg dah lama tak tegur ni..
walaupun dah lama dia ada dlm list ym aku.

aku : assalamualaikum
aku : pekaba
dia : waalaikumussalam
aku : sihat, alhamdulillah
dia : sihat
dia : eh?
(demmm!! dia tak tanya pon..tu aku yg tanya..nape aku jwb sndiri!)
aku (nk kaver malu) : eh..sndiri tanya sndiri jawab plak.. salah window ni.
dia : eh..takpe..mmg nk tanya pon

kih kih kih..
hopefully, jgn la dia baca blog ni..buat malu je.
pecah rahsia aku buat ayat kaver line.


ni cite lain..
aku ada kawan nama nurin..adik bradik nama nurin gak.
kalo tipun umah dia kena bg nama penuh.
seb baik aku dh tulis siap2 nama penuh dia kt kertas kecik bila nk tipun umah dia.
tp tu bukan citenya..
dia slalu tipu aku..kejap dia kata kt aussie tmbh sejam..
esok lusa dia kata tambah 2 jam plak..
pastu jadi tmbah 3 jam plak..
kdg2 turun balik sejam.
tak logik betul. bumi berputar sama je. ape nk tuka2 jam.
ingat masuk mesin masa pe..
lg satu cite.. dia tgh bercenta skang..hakhakhak..oh nurin!

6 comments:

Life said...

xpenah aku ckp 1 jam ko tpu do.. hahaha.. cm syal ek

eksp said...

aku blur jap baca posting nih... nih nak citer pasal incoming call, atau citer pasal nurin?

heheh

nurin nunu said...

hahaha..mungkin boleh elobrate lebih sket part nurin berchenta skang ni...

~nasrah~ said...

camne ni nurin..nurin suh aku elobrate kisah chenta ko ni.. mungkin nurin nurin lain pon nak tahu gak ni nurin.. keh keh keh

tp tiap kali aku teringat..aku akan gelak sorg2..hahaha

Life said...

hahha.. syall jer kan. ngak ada keje. mana ada berchenta do. ni suma kes naya.. haha..

Mohd Bakar said...

aku pon agak blur dgn timing aussie,
nurin tipu rupenyer,
cane boleh tak perasan plak.